کارت کیشوندی مدرکی است که اجازه می­دهد تا به یک جامعه خاص یعنی جزیره کیش تعلق داشته باشید. اما اینکه این کارت دقیقا چیست، چه ویژگی­هایی دارد، چه مزیت‌­هایی را در اختیار دارند، چگونه می‌­توان آن را به ­دست آورد و نحوه استفاده از آن به چه شکل است، سوالی است که می‌­تواند توسط افراد زیادی پرسیده شود.

به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا تمام ابهام‌­های ذهنی شما را در رابطه با این کارت برطرف کرده و به این سوال مهم پاسخ دهیم که چه کسانی توانایی ثبت ­نام و اخذ این کارت را دارند؟ آیا شرایط خاصی برای دسترسی به چنین امکانی وجود دارد یا خیر؟

کارت کیشوندی چیست؟

همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، کارتی که باعث می‌­شود تا به یکی از افراد حاضر در جامعه کیش تبدیل شده و به مزیت ­های زیادی دسترسی پیدا کنید را کارت ساکن کیش یا کیشوندی می‌­نامند. توجه داشته باشید که این کارت مخصوص کسانی است که در این جزیره اقامت داشته و مشغول به کار می‌شوند.

عکس کارت کیشوندی

ممکن است بگویید که تعداد ساکنین کیش چند نفر هستند که چنین امکانی به­ وجود آمده است؟ آیا عدم بهره‌­مندی از مزایای آن، افراد را دچار ضرر می‌کند؟ مسافران چطور؟ آیا آنها قادر به ثبت‌­نام و اخذ این کارت خواهند بود؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ می­‌دهیم.


ویژه‌های کیش

  • افزودن به علاقه‌مندی 205 بازدید
  • افزودن به علاقه‌مندی 233 بازدید
  • افزودن به علاقه‌مندی 191 بازدید
  • معرفی تفریحات کیش

    تفریحات کیش شامل موارد گسترده‌­ای مثل غواصی، جت اسکی و اسکی روی آب می‌­شود که هر کدام از این تفریح­ها موجب جذب مسافرهای داخلی و خارجی زیادی به جزیره کیش شده است. به همین دلیل سوال اینجاست که مسافرهای داخلی و اتباع خارجی می‌­توانند صاحب کارت کیشوندی شوند؟

    در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. زیرا مسافرها در دسته سرمایه ­گذاران، ساکنین، دانشجوها، کارمندان و صاحبین مشاغل قرار ندارند و قاعدتا نمی‌توانند از مزیت‌­های کیشوندی و کارت آن بهره ­مند شوند. همچنین لازم به ذکر است که حتی اگر افراد خارجی نیاز به اخذ این کارت داشته باشند، باید نسبت به ثبت شرکت، اخذ مجوز و انجام فعالیت­های اقتصادی اقدام کنند.

    کارت کیشوندی در چه انواعی وجود دارد؟

    این کارت با توجه به نوع اقامت افراد در رنگ­های آبی، زرد، کرمی، سفید، صورتی و سبز صادر می‌­شود که هر کدام از آنها شرایط اقامت دارنده کارت را در جزیره کیش مشخص می­‌کنند:

    • آبی: زمانی که افراد به جزیره کیش مهاجرت می‌­کنند، کارت آبی ­رنگ به آنها تعلق خواهد گرفت. توجه داشته باشید که در رابطه با دریافت کارت‌های آبی، دلیل مهاجرت افراد هیچ اهمیتی ندارد.
    • زرد: کسانی که مجرد هستند و در جزیره کیش سکونت دارند، کیشوند محسوب شده و کارت زرد دریافت می­‌کنند.
    • کرمی: آقایون و افرادی که متاهل هستند، اما به ­دلیل موضوعات کاری به‌­صورت مجردی ساکن کیش شده‌­اند، کارت کرمی­ رنگ دریافت خواهند کرد.
    • سفید: درصورتی­ که تاجر باشید یا سرمایه­‌گذار، و در امور بازرگانی فعالیت کنید، به شما کارت سفید داده خواهد شد.
    • صورتی: اتباع خارجی که در این جزیره سرمایه­‌گذاری می­‌کنند، صاحب کارت صورتی­ رنگ می­‌شوند.
    • سبز: کسانی که در کیش به­ دنیا آمده­‌اند و در دسته افراد بومی این جزیره قرار می­‌گیرند، باید نسبت به دریافت کارت­های سبز اقدام کنند.

    مزایای کارت کیشوندی

    حال که تاحدودی با این کارت و شرایط دریافت آن آشنا شدید، نوبت به بررسی مزیت‌­های آن می­‌رسد. باید بگوییم که مزایای داشتن این کارت عبارت‌­اند از:

    • پلاک خودرو: با داشتن این کارت، امکان ورود و خروج به جزیره کیش را داشته و انتقال وسایل از منزل به خارج از جزیره و بالعکس آن بلامانع است. همچنین امکان ورود خودرو از خارج از کشور به جزیره نیز ممکن خواهد بود.
    • تخفیف­ها: در صورت داشتن این کارت، قادر به بهره‌­مندی از تخفیف­‌های موجود در مراکز خرید جزیره کیش، هتل­‌ها و رستوران­‌ها خواهید بود.
    • کارت ملی: باید اشاره کنیم که داشتن این کارت حکم کارت ملی را در جزیره کیش داشته و به­‌عنوان یک ورق هویتی در سازمان­‌های رسمی و مختلف کیش قابل استفاده خواهد بود.
    • خرید بلیط: امکان خرید بلیط هواپیما با کارت کیشوندی، یکی دیگر از مزیت­‌هایی است که با به­‌دست آوردن این کارت از آن بهره­‌مند خواهید شد.

    اداره کارت کیشوندی

    آدرس اداره صدور کارت ­های کیشوندی واقع در کیش، دانشگاه، بلوار ایران، خیابان سنایی و بلوار اندیشه است که اگر بخواهیم آدرس دقیق­‌تری از این اداره را در اختیارتان بگذاریم به محله دانشگاه کیش و در بلوار ایران، خیابان سنایی، بلوار اندیشه خواهیم رسید.

    اداره کارت کیشوندی

    این اداره از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی مانند رستوران دارچین، هتل بین‌المللی کیش، هتل شایان، هتل فلامینگو و اسکله بزرگ تفریحی قرار گرفته است.

    همه چیز درباره صدور کارت کیشوندی

    نحوه صدور کارت کیشوندی شامل ثبت نام الکترونیکی، شرایط دریافت کارت، مدارک مورد نیاز کارت، پیگیری صدور کارت و شرایط تمدید کارت می­شود که در ادامه در رابطه با تک‌­تک آنها صحبت خواهیم کرد:

    شرایط دریافت کارت کیشوندی

    کسانی که دارای یکی از شرایط لیست پایین هستند، می‌­توانند جهت دریافت این کارت­‌های بومی در اداره اقدام کنند:

    • بومیان جزیره
    • مهاجران و ساکنان
    • کارمندها و کسانی که صاحب شغل ثابت هستند

    توجه داشته باشید که دانشجوها، کارمندها و ساکنان باید یک مدرک مبنی بر حضور ثابتشان در کیش ارائه کنند. برای مثال اجاره­‌نامه، کارت دانشجویی، کارت بیمه، گواهی اشتغال با مهر و امضا کارفرما و سایر مدارکی که نشان می­‌دهند که حداقل 6 ماه از سکونت شما در کیش می­گذرد، می­تواند توسط اداره‌­های صدور این کارت­‌ها پذیرفته شوند.

    مدارک مورد نیاز کارت کیشوندی

    قبل از مراجعه به وب­سایت و گذراندن مراحل ثبت نام الکترونیکی، باید مدارک خود را آماده کنید. لیست مدارکی که به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، به شرح زیر هستند:

    مدارک کسب کارت کیشوندی

    • شناسنامه
    • کارت ملی
    • عکس رنگی (بدون کلاه، عینک و کراوات)
    • اجاره‌­نامه، کارت دانشجویی، گواهی اشتغال

    ثبت نام الکترونیکی

    در صورتی‌­که مدارک گفته‌­شده را دارید و مایل به دریافت این کارت هستید، به سامانه ثبت نام کارت کیشوندی مراجعه کنید. این سامانه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و بعد از دریافت مدارک و اطلاعات شما، اقدام به صدور کارت خواهد کرد.

    پیگیری صدور کارت

    اگر بعد از ثبت­‌نام در این سامانه، پیغامی مبنی بر صادرشدن کارت دریافت نکردید، از وب­سایت گفته­‌شده قادر به پیگیری صدور کارت کیشوندی خود خواهید بود.

    مدارک برای تمدید کارت کیشوندی

    این کارت به­‌صورتی طراحی و ساخته شده­‌ است که هر چند وقت یک بار نیاز به تمدید کردن دارد. جهت انجام این کار به وب­سایت معرفی ­شده مراجعه کرده و علاوه بر مدارکی که در پاراگراف­‌های قبل شرح دادیم، کارت قبلی خود را که دیگر قابل استفاده نیست و اعتبار ندارد را نیز ارائه دهید.

    برای دریافت این کارت باید چه هزین‌ه­ایی پرداخت کرد؟

    تنها هزینه‌­ای که به‌­ازای صدور این کارت از شما دریافت می‌­شود، مبلغ 6 هزار تومان است. همچنین باید اضافه کنیم که در صورت دریافت این کارت برای اولین بار، صاحب 2 سال اعتبار خواهید شد و بعد از تمدید این مقدار به 3 سال افزایش پیدا خواهد کرد.

    در صورت گم­شدن کارت بومی کیش چه اقدامی کنیم؟

    برای انجام این کار از سامانه­‌ای که به شما معرفی کردیم اقدام کرده و خبر مفقود شدن کارت خود را گزارش دهید. بعد از ارسال گزارش مراحل لازم طی شده و یک کارت المثنی به شما تعلق خواهد گرفت. اما لازم به ذکر است که مبلغ حدودا 100 هزار تومان از شما بابت جریمه گم­ کردن کارتتان دریافت خواهد شد.

    در مورد کلاس های آموزشی کارت کیشوندی چه می­دانید؟

    فرقی نمی‌­کند که ساکنین جزیره کیش، صاحب کدام یک از انواع و رنگ­های این کارت­‌های بومی هستند. نکته حائز اهمیت این است که کلاس‌­های آموزشی و همایش­‌های زیادی با هدف فرهنگ‌­سازی، معرفی قوانین ­و مقررات، کیش‌­شناسی، آموزش مهارت­‌های زندگی، آشنایی با محیط زیست و حقوق آن برگزار می‌­شود تا تمامی افراد ساکن این جزیره، نسبت به حق سکونت خود، مسئولیت­‌هایی را عهده­‌دار شوند. در ادامه به تشریح بیشتر این مباحث می‌­پردازیم.

    کلاس های آموزشی کارت کیشوندی

     

    اهمیت موضوع فرهنگ­سازی برای کیشوندان

    با درنظرگرفتن اینکه جزیره کیش در هر ماه از سال، میزبان مهمان‌­های داخلی و خارجی زیادی است، ساکنین این منطقه باید با فراگرفتن نکات مهم، نسبت به رعایت حقوق همه افراد، تحت یک سری آموزش‌­های بنیادی قرار بگیرند. به همین دلیل است که معمولا همایش­‌هایی را جهت رسیدن به این اهداف برگزار می­‌کنند.

    در صورت داشتن کارت کیشنوی، باید قوانین­ و مقررات را آموزش ببینید

    برای داشتن نظم و امنیت باید همه قوانین مربوط به راهنمایی ­و رانندگی، قوانین مربوط به زندگی در منطقه آزاد و قوانین شهروندی متعهد بود. ازاین­‌رو کسانی که چنین کارت­‌هایی را دریافت می­‌کنند، به­‌عنوان بخشی از ساکنین جزیره، باید مسئولیت خود را در قبال تک­‌تک قوانین وضع­‌شده قبول کنند.

    اهمیت کیش‌­شناسی و آموزش مهارت­‌های زندگی

    افراد بعد از دریافت کارت‌­های کیشوندی، باید آدرس‌­ها و مناطق مختلف این جزیره را یاد بگیرند و با فرا گرفتن مهارت­‌های زندگی، به ایجاد نظم و داشتن یک شرایط راحت و امن در کیش کمک کنند.

    رعایت حقوق محیط زیست از مسئولیت‌­های زندگی در کیش است

    جزیره کیش یک جاذبه گردشگری فوق‌­العاده به­‌حساب می‌­آید که دارای یک طبیعت بکر و محیط زیست بی­نظیر است. بنابراین از آنجایی که طبیعت، حیوانات و منابع طبیعی مانند انسان­ها دارای حق و حقوقی هستند، افراد دارای کارت بومی باید طی یک سری دوره­‌های آموزشی و همایش، با تک‌­تک قوانین در رابطه با این موضوع آشنا شده و نسبت به اجرای آن‌ها متعهد باشند.

    همه چیز در مورد کار در جزیره کیش

    با توجه به مزیت­‌هایی که در رابطه با داشتن کارت‌­های بومی کیش گفتیم، احتمالا درگیر این موضوع شده­‌اید که آیا امکان پیداکردن کار در کیش با حقوق بالا و تبدیل­ شدن به یکی از ساکنین این جزیره وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بله است.

    توجه داشته باشید که کیش دارای هتل­‌ها، رستوران­‌ها، مراکز خرید و سازمان­‌های زیادی است که برای انجام سرویس‌­های مشتری و مسافرها، نیاز به کارمند و تیم اجرایی دارند.

    به همین دلیل با مراجعه به وب­سایت‌­ها، اپلکیشن‌­ها و پلتفرم‌­هایی که نیازمندی­‌های روزانه این جزیره را منتشر می‌­کنند، قادر به پیداکردن کار در هتل های کیش با جای خواب، امکان استخدام ­شدن در رستوران‌­ها و مراکز خرید را به­‌دست خواهید آورد.

    قبل از دریافت کارت کیشنوی، به­ سراغ مجله اینترنتی کیش مگ بروید

    مجله اینترنتی کیش مگ جایی است که می‌­توان اقدامات زیادی مثل انتشار آگهی جهت استخدام کارمند، خرید و فروش وسایل‌­های دست دوم، اجاره آپارتمان در کیش سالانه، خرید خانه و پیداکردن شغل را در آن انجام داد.

    اسکرین شات کیش مگبه همین دلیل می‌­توان نتیجه گرفت که همه افراد دارای این کارت بومی، نیاز به پلتفرمی دارند که بتواند به نیازمندی­های آنها به­‌صورت کاملا اختصاصی پاسخ دهد.

    ازاین‌­رو توصیه می‌­شود که اگر در دسته افراد ساکن در جزیره کیش هستید و مدت اقامت طولانی را در این جزیره خواهید داشت، نسبت به پیداکردن یک پلتفرم مخصوص برای پاسخ به نیازهایی که با آنها مواجه خواهید شد، اقدام کنید. در ادامه یکی از بهترین­های این پلتفرم­ها را معرفی خواهیم کرد.

    معرفی کیش مگ؛ دیوار نیازمندی­‌های جزیره کیش

    کیش مگ پلتفرمی است که به‌­صورت اختصاصی برای پرداختن به نیازمندی­‌های جزیره کیش طراحی و تولید شده است. این پلتفرم هم به­ صورت وب­سایت و هم در قالب اپلیکیشن اندروید و ios قابل دسترسی بوده و امکانات موجود در آن می‌­تواند شما را از نصب نرم‌­افزارهای متعدد بی‌­نیاز کند.

    توجه داشته باشید در کیش مگ می‌­توانید به اهدافی مانند پیدا کردن کار با درآمد بالا، ثبت آگهی جهت استخدام کارمند، خرید یا فروش لوازم دست دوم و در نهایت خرید و اجاره املاک رسیدگی کنید.

    همچنین لازم به ذکر است که کیش مگ بخش بزرگی از تمرکز خود را به معرفی جزیره کیش، جاذبه‌­های دیدنی آن و نکاتی که هنگام حضور در این جزیره باید بدانید، اختصاص داده است.

    بنابراین با مراجعه به وب­سایت کیش مگ و رفتن به بخش مجله، با مجموعه­‌ای از مقالات و محتواهایی مواجه می‌­شوید که راه­‌گشای کارها و اهداف شما در این جزیره زیبای مرجانی خواهند بود.

    جمع­‌بندی

    برای افرادی که ساکن جزیره کیش هستند، امکانی فراهم شده که آن را با نام کارت کیشوندی می­‌شناسند. این کارت به کسانی تعلق می­‌گیرد که به­‌عنوان ساکنین بومی این جزیره شناخته می‌­شوند.

    به‌­عنوان مثال کسانی که از همان ابتدا در کیش به‌­دنیا آمده‌­اند، یا دانشجوهایی که در یکی از دانشگاه‌­های این جزیره تحصیل می‌­کنند، افرادی که صاحب کسب­‌و‌کار شخصی خود هستند و نیروی کاری که از شهرهای دیگر برای استخدام ­شدن به کیش می­‌روند، صلاحیت بهره­‌مندی از مزیت­‌های این کارت را خواهند داشت.

    باید اضافه کنیم که درصورت داشتن این کارت، شما به مزایای بی‌­نظیری مثل بهره­‌مندی از تخفیف‌­ها، ورود و خروج خودرو از خارج به داخل جزیره و بالعکس و درنهایت خرید بلیط هواپیما دست خواهید یافت.

    بنابراین می‌­توان نتیجه گرفت که این کارت مشابه کارت ملی عمل کرده و اعتبار آن به­ قدری است که می‌­تواند شرایط زندگی را برای افراد ساکن در جزیره کیش ساده‌­تر و جذاب‌­تر کند.

    اشتراک گذاری

    مطالب مرتبط

    Leave a comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خرید بلیط تفریحات کیش

    تا 100 درصد تخفیف

    کد تخفیف - WLC50
    حالا بخرید
    close-link
    قبل از مشاهده این صفحه، ثبت‌نام کن و 50 کیش کوین هدیه بگیر. با مشاهده هر صفحه هم یک کیش کوین دیگه پاداش بگیر.

    ورود / ثبت نام

    close-link
    اخبار کیش